Košík
Zpět k nabídce

Detail knihy

Kniha Lucemburská epopej I: Král cizinec (1309 – 1333) od Vlastimil Vondruška

Vlastimil Vondruška

Lucemburská epopej I: Král cizinec (1309 – 1333)

488 Kč Doporučená cena
NakladatelTympanum, čte M. Táborský
Rok vydání2023
Vydání1.
EAN8595693408650
Popis2× CD MP3, délka 17 hod. 40 min., česky
Jan Lucemburský se stává českým králem. Spisovatel a historik líčí jedno z nejslavnějších období našich dějin, kdy byla Praha centrem římské říše. „Cesta Lucemburků na český trůn nebyla jednoduchá a více než meče hovořila zpočátku diplomacie,“ píše Vlastimil Vondruška. Lucemburská epopej začíná právě tam, kde končí autorova Přemyslovská epopej. V prvním díle Jan Lucemburský nastupuje na český trůn, na konci oblouku vyprávění je pak smrt jeho syna Karla IV. Spisovatel a historik líčí jedno z nejslavnějších období našich dějin, kdy byla Praha centrem římské říše. Oba významní panovníci však musí čelit snaze části české šlechty ochránit si stavovské výsady. Mocenské intriky a válečné scény jsou jen kamínkem v pestré mozaice zvané vrcholný středověk. Bez obyčejných lidí, jejich lásek a každodenních strastí by tento barvitý obraz nebyl úplný.

Ctíme vaše soukromí

Pomocí cookies zajišťujeme správnou funkčnost stránek. K uložení některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na SOUHLASÍM. Také si můžete zvolit vlastní NASTAVENÍ, než budete souhlasit. Nastavení můžete později změnit odkazem „Vaše nastavení cookies“ v zápatí webu.

Nezbytné cookies jsou ty, bez kterých stránka nemůže správně fungovat. Neobejdeme se pouze bez cookie pro uložení přihlášení, košíku a objednávky.

Preferenční cookies nám umožňují zapamatovat si vaše nastavení, například filtr poukázek, jejich nominální hodnotu nebo hledanou lokalitu v mapě.

Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci službu dámeknihu.cz používají. Využíváme službu třetí strany, která je zavázána data sbírat anonymně - pro správné fungování ale vyžaduje cookie.

Marketingové cookies nám pomáhají vyhodnotit a cílit reklamu, tak aby byla relevantní a zajímavá pro konkrétního uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Nastavení